Door diverse aannemers wordt er hard gewerkt aan de Nieuwlanderweg. Bij de werkzaamheden zijn vanmiddag op verschillende plaatsen een stroomkabel en een telefoonkabel geraakt. Hier kan in ieder geval een groot deel van de adressen aan de Nieuwlanderweg last van ondervinden. Monteurs zetten zich in de storingen zo snel mogelijk te verhelpen.
Zodra het is opgelost communiceren we weer via deze kanalen. De Gemeentewinkel is ook geinformeerd. 

Klik hier om naar het nieuwsbericht te gaan.

Met uitvoerder Ruud van Wel mee op zijn dagelijkse ronde

In de bouwkeet van BAM Infra treffen we Ruud van Wel, druk bellend. Als uitvoerder van de reconstructie Nieuwlanderweg zit hij veel aan de telefoon. ‘Vragen van de jongens op het werk, overleg met de toezichthouder of projectleider en contact met aanwonenden. Er is altijd wel iets waar ze me voor nodig hebben’, lacht Ruud. Hij doet zijn werk samen met collega-uitvoerder Ramon Prins. ‘Dit is een lang traject en er wordt op meerdere plaatsen tegelijk gewerkt. Dan is het handig om met z’n tweeën te zijn.’

Opstart

De dag begint op het werk met een kort werkoverleg in de keet. ‘Dan gaan we zitten met de jongens en bespreken we wat er die dag moet gebeuren. Daarna ga ik meestal een rondje over het traject en kijk ik of alles gaat zoals het zou moeten gaan. ’s Middags werk ik de administratie bij. Dat is een flinke klus. Daarna ben ik weer buiten bezig.’

Onverwachte ontdekkingen

Volgens Ruud vergt een omvangrijk project als dit een goede planning maar ook het vermogen om te improviseren en snel te schakelen. ‘Vooral in de grond kom je soms onverwachts dingen tegen. Bijvoorbeeld leidingen en buizen die niet op tekeningen staan. Of overlast door extreme regenval. Dan moet er snel een oplossing komen en schakelen wij direct met de opdrachtgever.’

Het werk in de grond is nu nagenoeg afgerond. Het asfalteren is in volle gang.

Overlast

Tot de taken van de uitvoerder behoort ook het contact met aanwonenden. ‘Dat liep in het begin van dit project wat stroef, maar inmiddels weten ze me wel te vinden. Met enige regelmaat sturen we een bewonersinformatiebrief uit en beantwoorden we telefonisch vragen.’ Onvermijdelijk zijn er ook klachten. ‘Die houden vaak verband met de bereikbaarheid. ‘Bewoners zien dat er bijvoorbeeld geasfalteerd wordt en zijn bang dat ze hun woning niet meer kunnen bereiken. Zulke klachten pakken we direct op en lossen we zo goed mogelijk op.’ Volgens Ruud is de verstandhouding met de bewoners goed. ‘Wij begrijpen heel goed dat het heel lastig is om zo lang in de rommel te zitten. Begrijpelijk dat je daar niet heel blij van wordt. Gelukkig zien bewoners wel de noodzaak van de reconstructie. Al het werk onder en in de grond is nu klaar, zodat de ergste overlast gelukkig achter de rug is!’

In gesprek met uitvoerder Ruud van Wel.
Video afspelen

Deel dit nieuwsbericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Overig nieuws

Nieuws

Texelse primeur!

Het is zover: de eerste lading zandkleurig asfalt is gelegd! Het was prachtig weer om te asfalteren dus BAM Infra heeft goed kunnen doorwerken. Hieronder

Lees bericht »